პროექტის აქტუალობა: აზარტულ თამაშებზე დამოკიდებულება
21-ე საუკუნის ერთ-ერთი სენია, რომელიც საზოგადოებისთვის ზიანის მიყენების დონით არაფრით
ჩამოუვარდება ნარკომანიას. აზარტულ თამაშებზე დამოკიდებულებას ადამიანისთვის ბევრი
უბედურება მოაქვს, მათ შორის ქონების დაკარგვა, ოჯახის დანგრევა და თვითმკვლელობა.
აზარტულ თამაშებზე დამოკიდებულნი უბედურების მომტანია როგორც მოთამაშისათვის, ასევე
მისი ოჯახის წევრებისთვისაც. ასევე ვალი, ლომბარდში ჩადებული სახლი, მანქანა, სხვადასხვა
ნივთები, ტყუილების თქმა, თვითმკვლელობა - ეს არის აზარტულ თამაშებზე დამოკიდებული
ადამიანების ყოველდღიურობა. ეს ყველაფერი ზიანის მომტანია თანამედროვე საზოგადოების
სრულფასოვნად განვითარებისათვის.
პროექტში მონაწილენი: ადმინისტრაცია, მასწავლებლები, მოსწავლეები, მშობლები,
თემი.
პროექტის ხანგრძლივობა: 15 დღე.
პროექტის მიზნები:
ამ
პროექტის მიზანია, რომ მოსწავლეებმა განსაზღვროს, თუ რა ზიანის მომტანია ადამიანისათვის
აზარტული თამაშების თამაშის დაწყება, რომელიც შემდგომ იწვევს მასზე დამოკიდებულებას.
ასევე რამდენად საშიშია ადამიანი საკუთარი თავისთვის, ოჯახისთვის, ახლობლებისთვის და
საზოგადოებისთვის. პროექტზე მუშაობისას განუვითარდებათ თანამშრომლობის, კვლევა-ძიების
უნარჩვევები. მოსწავლეები მივლენ იმ გადაწყვეტილებამდე, რომ იგნორირება გაუკეთონ აზარტულ
თამაშებს.
ზოგადი განათლების ეროვნული
მიზანი
დ) დამოუკიდებლად ცხოვრება, გადაწყვეტილების მიღება;
ე) იყოს შემოქმედი, თავად შექმნას ღირებულებები და არ იცხოვროს მხოლოდ არსებულის ხარჯზე;
ვ) საკუთარი შესაძლებლობებისა და ინტერესების უწყვეტი განვითარება მთელი ცხოვრების განმავლობაში და მათი მაქსიმალური რეალიზება როგორც ქვეყნის შიგნით, ისე მის საზღვრებს გარეთაც;
ზ) კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან;
პროექტის ამოცანები:
ე) იყოს შემოქმედი, თავად შექმნას ღირებულებები და არ იცხოვროს მხოლოდ არსებულის ხარჯზე;
ვ) საკუთარი შესაძლებლობებისა და ინტერესების უწყვეტი განვითარება მთელი ცხოვრების განმავლობაში და მათი მაქსიმალური რეალიზება როგორც ქვეყნის შიგნით, ისე მის საზღვრებს გარეთაც;
ზ) კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან;
პროექტის ამოცანები:
1.
მოსწავლეებთან, მასწავლებლებთან და ადგილობრივი თვითმმართველობის წარმომადგენლებთან
ერთად დაიგეგმოს შეხვედრები და განხორციელდეს პროექტის გაცნობა.
2. რესურსების მოძიება, ორგანიზება, საკანცელარიო ნივთები,
ფლიფჩარტები, მარკერები.
3. შეირჩეს სამუშაო ფართი და მოეწყოს საჭიროებისამებრ
(ოთახის გამოყოფა, კომპიუტერისა და პროექტორის განთავსება).
4. მინი ლექცია სპორტის მასწავლებელმა ჩაატარა თემაზე
- არა აზარტულ თამაშებს.
5.ვიდეო ფილმის ჩვენება.
6.პრეზენტაცია
7. საინფორმაციო კამპანიის საწარმოებლად ბუკლეტებისა
და ბანერების დამზადება.
8. მონიტორინგი და შეფასება
მოსალოდნელი შედეგები: მოსწავლეები ითანამშრომლებენ
ერთმანეთთან, სკოლის ადმინისრტაციასთან, მშობლებთან და თემთან. იმოქმედებენ გეგმის
მიხედვით. შეაფასებენ საკუთარი როლის ეფექტიანობასა და პროდუქტულობას.
ადამიანური რესურსი: - მოსწავლეები, სპორტის მასწავლებელი, დამრიგებლები, აიტ.მენეჯერი, მშობლები,
თემი.
მატერიალური რესურსი: - პროეტორი -1, ტელევიზორი -ეკრანი -3, ნოუთბუქი-1, ქაღალდი /ალექსანდროვის/-10 ცალი, ფოტოები, ვიდეო რესურსი ინტერნეტიდან.
ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმიანობები:
აქტივობა 1
პროექტის ხელმძღვანელი ჩაატარებს მინი ლექციას აზარტული
თამაშების თემასთან დაკავშირებით. დაიგეგმება შეხვედრები და მოხდება პროექტის განსახორციელებელი
გზების გაცნობა.
აქტივობა 2
ფილმის ჩვენება
მოსწავლეთა გამოკითხვა
ნაჩვენები ვიდეო ფილმის შესახებ
რა მიზანს ისახავდა
ფილმის ჩვენება?
როგორ შეიძლება ვებრძოლოთ იმ მავნე ჩვევას და როგორ
ავარიდოთ თავი აზარტულ თამაშებს?
რა ზიანი შეიძლება
მიაყენოს ადამიანს და მის გარშემომყოფ ახლობლებს აზარტულმა თამაშებმა?
აქტივობა 3
ჯგუფების შექმნა
რომლებიც მოიპოვებენ ინფორმაციას იმ მავნე ჩვევის შესახებ, როგორიცაა აზარტული თამაშები
რა ზიანს აყენებს
აზარტული თამაშები ადამიანს?
არიან თუ არა საშიში
საკუთარი თავისთვის, ოჯახებისთვის და ახლობლებისთვის აზარტულ თამაშებზე დამოკიდებულნი
ადამიანები?
უნდა ვუფრთხილდეთ
თუ არა ისეთ ადამიანებს, რომლებიც არიან აზარტულ
თამაშებზე დამოკიდებულნი?
აქტივობა 4
პირველი ჯგუფი შეხვდება
თემს, სოფლის საზოგადოებას და მოისმენენ მათგან თუ რამდენად საშიშია აადამიანისთვის
აზარტულ თამაშებზე დამოკიდედბულება და რა გზები არსებობს ამ მავნე ჩვევასთან საბრძოლველად.
ასევე აიკრძალოს უნდა თუ არა ჩვენს ქვეყანაში აზარტული თამაშები და აკრძალვის შემთხვევაში
დადებითი თუ უარყოფითი შედეგები მოყვება მას.
აქტივობა 5
მეორე ჯგუფი მოიპოვებს
ინმორმაციას ინტერნეტიდან და ინტერნრტში განთავსებული სტატიებიდან, როდის წარმოიშვა
აზარტული თამაშები, როდის გახდა პოპულარული და რა უწყობს ხელს მის პოპულარიზაციას,
ასევე რა პრობლემებს უქმნის აზარტული თამაშები მასზე დამოკიდებულ ადამიანებს.
აქტივობა 6
ბოლოს გაიმართება
პროექტის პრეზენტაცია მშობლების, მასწავლებლების და საზოგადოების-თემის წინაშე ჯგუფების
მიერ მოპოვებულ და მოძიებულ ინფორმაციასთან დაკავშირებით.
ხელისშემშლელი ფაქტორები: ინტერნეტი, ურთიერთობა
თემთან.
პროექტის შედეგები: მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას აღნიშნულ თემასთან
დაკავშირებით. შეძლებენ ინფორმაციის მოძიებას და დახარისხებას , საკუთარი აზრის არგუმენტირებასა
და სხვისი აზრის პატივისცემას.
პროექტის ხელმძღვანელი: ლევანი ხაჟალია.
ბიუჯეტი: სკოლის ბაზა
პროექტის ვებ გვერდი/ბლოგი
სამუშაო გეგმა
საპროექტო საქმიანობები
პასუხისმგებელი პირი ვადები თვეების მიხედვით
სამუშაო გეგმა
№
|
საპროექტო
საქმიანობა
|
ვადები/თარიღი
|
პასუხისმგებელი
პირი
|
1.
|
მინი ლექცია აზარტულ თამაშებთან დაკავშირებით
|
07.10.2019
|
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
|
2.
|
ფილმის ჩვენება
|
08.10.2019
|
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
|
3
|
ჯგუფების შექმნა
|
10.10.2019
|
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
|
4
|
პირველი ჯგუფის შეხვედრა თემთან, სოფლის საზოგადოებასთან
|
11.10.2019
|
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
|
5.
|
მეორე ჯგუფის ინფორმაციის მოპოვება ინტერნეტიდან აზარტულ
თამაშებზე
|
14.10.2019
|
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
|
6
|
პრეზენტაცია
|
16.10.2019
|
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
|
7
|
მონიტორინგი
|
17.10.2019
|
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
|
შეფასება
პროექტის მონიტორინგი
პროექტის მონიტორინგისათვის
საჭირო საქმიანობები
|
მონიტორინგის ინდიგატორები
|
თარიღი
|
ვამოწმებთ მოსწავლეების
მიერ მოძიებული ინფორმაციის სანდოობას
|
ვამოწმებთ მოძიებული
ინფორმაციას, ლიტერატურის, ინტერნეტსაიტების, სხვადასსხვა წყაროების სანდოობას,
|
|
შედგა თუ არა ჯგუფის
წევრებს შორის თანამშრომლობა
|
მათ მიერ მოძიებულ იფორმაციას
ვაკავშირებთ თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს
|
|
ვამოწმებთ პროექტის
მიმდინარეობის შესაბამისობას თემასთან
|
ვაკეთებთ ანონიმურ გამოკითხვას
ჯგუფის წევრებს შორის
|
|
ართმევენ თუ არა დაკისრებულ
მოვალეობას თავს
|
ვაკვირდებით მოსწალეებს,
რამდენად ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს
|
|
იცავენ თუ არა დროის
ლიმიტს
|
ვამოწმებთ პროექტის
გეგმაში გაწერილ დროის ლიმიტს
|
პროექტის განხორციელების
პროცესში
მოსწავლეებზე დაკვირვების
ცხრილი
დაკვირვების
საგანი
|
კომენტარი
|
შედგა
თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფში
|
|
იყვნენ
თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
|
|
ჰქონდა
თუ არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატიური და საქმიანი ხასიათი
|
|
იყვნენ
თუ არა ჯგუფში პასიური მონაწილეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი, იმოქმედა თუ
არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე
|
პროექტის ბიუჯეტი
ოთხი შეხვედრისათვის,
კომპიუტერი, სკოლის წილი
პროექტორი, საკანცელარიო მასალა.
სტუმრის მოწვევის
ხარჯები სკოლის წილი
სამუშაო გეგმა
No comments:
Post a Comment